meniu
Sigla CSB
Second chance
 
 
 
SPRIJINITI PROIECTUL CSB

PERSOANE FIZICE - orice persoana fizica poate sprijini material acest proiect CONTACTANDU-NE direct.

sau prin "CAMPANIA 2%" aferenta anului 2010.

Prevederea 2% este un mecanism de transparenta fiscala prin intermediul caruia contribuabilii persoane fizice angajate pot sa directioneze 2% din impozitul lor pe venit catre o organizatie neguvernamentala (asociatie sau fundatie).Nu va costa nimic in plus, decat ca aveti optiunea aceasta de a directiona acest 2% din impozitul dvs (care oricum s-ar duce catre stat) catre o asociatie non-profit precum Clubul Sportiv Berceni.

Daca v-ati hotarat sa directionati 2% din impozitul dvs catre Clubul Sportiv Berceni nu trebuie decat sa descarcati si completati Declaratia 230 daca aveti numai venituri din salarii sau Declaratia 200 daca aveti si venituri din alte surse sau numai venituri din alte surse (activitati independente, cedarea folosintei bunurilor etc) si sa o depuneti la Administratia Financiara de care apartineti, personal sau prin posta. Instructiunile de completare le veti gasi in formularul pe care-l descarcati.

PERSOANE JURIDICE: orice persoana juridica poate sprijini material sau financiar CONTACTANDU-NE direct.

Pe fondul unei usoare cresteri economice dar si a presiunii normative dată de companiile multinationale, firmele românesti îsi cresc de la an la an contributiile pentru sustinerea unor cauze din comunitate: sociale, sportive, culturale, educationale. De cele mai multe ori aceste contributii sunt oferite din profitul net al firmei sau chiar al patronului pentru a evita proceduri financiar-contabile, care, desi oferă anumite facilităti fiscale firmei, sunt percepute a fi birocratice si complicate.

Primul rol în cunoasterea si promovarea prevederilor fiscale privind implicarea socială revine fără îndoială potentialilor beneficiari ai acestora: organizatiile neguvernamentale. Însă nu putem neglija faptul că firmele au o responsabilitate crescută în asumarea unui rol social în comunitatea în care activează si ca urmare, o cunoastere completă si corectă a cadrului legal si fiscal privind implicarea socială le-ar aduce avantaje si perspective de care să beneficieze atât pe termen scurt cât si pe termen lung. Cea mai accesibila modalitate prin care o firmă poate să sprijine o cauza precum proiectul CSB si sa beneficieze de facilităti fiscale o reprezinta sponsorizarea.

Sponsorizarea reprezinta o formă de implicare socială prin care o companie oferă o anumită sumă de bani sau o cantitate de produse unei entităti non-profit. Este o modalitate foarte facilă prin care o firmă poate sustine o anumită cauză si care se bucură de deduceri fiscale. Prin sponsorizare, se poate obtine un câstig direct si rapid în termeni de imagine si notorietate, prin mentionarea numelui, mărcii sau imaginii sponsorului. De multe ori evenimentele sau actiunile organizate de către organizatiile non profit se bucură de vizibilitate în rândul publicului larg dar si de mediatizare gratuită. O companie care îsi regăseste publicul tintă printre participantii la un eveniment al unei organizatii neguvernamentale poate oferi sprijin financiar, ca parte a costurilor de publicitate.

Sponsorizarea este reglementata de urmatoarea baza legala:

-Legea nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile si completarile ulterioare,

-Ordinul Ministerului Finantelor nr. 994 din 2 august 1994 pentru aprobarea Instructiunilor de aplicare a Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea.

Legislatia fiscala in vigoare prevede facilitati fiscale pentru efectuarea sponsorizarilor numai pentru platitorii de impozit pe profit. Aparitia Codului fiscal (aprobat prin Legea nr. 571/2003), in vigoare din data de 01.01.2004, introduce o noua viziune asupra facilitatilor fiscale de care pot beneficia companiile platitoare de impozit pe profit pentru efectuarea sponsorizarilor si/sau actelor de mecenat.

Daca pana la data de 01.01.2004, cheltuielile de sponsorizare inregistrate de platitorii de impozit pe profit erau deductibile fiscal limitat (5% din profitul brut la care se adauga cheltuielile cu sponsorizarea), intrarea in vigoare a Codului fiscal ofera posibilitatea sponsorilor de a scadea din impozitul pe profit datorat, sumele acordate cu titlu de sponsorizare .
Astfel, potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, modificata (art. 21 alin. 4, lit. p) ) platitorii de impozit pe profit au posibilitatea de a scadea din impozitul pe profit datorat sumele aferente sponsorizarii ,dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
a) sunt în limita a 0.3% din cifra de afaceri
b) nu depăşesc 20% din impozitul pe profit datorat.

Atentie:
- cheltuielile cu sponsorizarea efectuate nu reprezinta cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil
- sumele acordate ca mecenat si sponsorizare se iau în calcul cumulativ pentru scăderea din impozitul pe profit
Sponsorizarile sau actele se pot face pentru orice suma, insa ele pot fi scazute din impozitul pe profit de plata numai in limitele de mai sus.

Aveti aici un Ghid Fiscal al Firmelor in ceea ce priveste sponsorizarea catre organizatii non guvernamentale (gen Clubul Sportiv Berceni) si Formular-Contract de Sponsorizare in cazul in care povestea "Echipei de Suflet" de la Berceni v-a impresionat si doriti sa participati la educarea si cresterea copiilor.

Va multumim.

Date identificare Club Sportiv Berceni Prahova:
CIF: 25397381
CONT RON: RO28RZBR0000060011554141
CONT EUR: RO49RZBR0000060011554151